Odbiorcami zostaną uczniowie, którzy wezmą udział w zajęciach w czasie ferii zimowych.
Dzieci będą podzielone na dwie grupy:
MOCNI – zaawansowani (starsi) i NIEŹLI – średniozaawansowani (młodsi)
CEL OGÓLNY: wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dziecka, rozwijanie zainteresowań i uzdolnień informatycznych oraz sposobu spędzania wolnego czasu przy komputerze.
CELE OPERACYJNE:
przestrzeganie zasad posługiwania się komputerem,
poszukiwanie potrzebnych informacji w Internecie;
wykorzystanie Internetu do wspomagania uczenia się;
przygotowanie się do życia w skomputeryzowanym świecie,
rozwijanie wyobraźni i umiejętności podejmowania decyzji;
rozbudzanie ciekawości, zainteresowań i samodzielnego uczenia się,
komunikowanie się z rówieśnikami za pomocą nowych środków przekazu.
METODY: rozmowa, pokaz (prezentacja), obserwacja, ćwiczenia praktyczne, praca indywidualna.
FORMY ORGANIZACYJNE: zbiorowa, indywidualna, samodzielna praca przy stanowisku komputerowym.
PODEJMOWANE DZIAŁANIA
Temat: GRY BEZ PRZEMOCY Relaks, czas wolny. Wyszukiwanie w Internecie stron z ciekawymi grami: www.razdwatrzy.com www.dumle.pl www.dzieci.best.pl http://www.krasnoludki.pl Rozbudzanie wyobraźni, ciekawości i umiejętności podejmowania decyzji.
Temat: PIOSENKI ZZA MORZA - muzyka z Internetu Wyszukiwanie i słuchanie muzyki z Internetu. Słuchanie rozgłośni radiowych przez program Winamp.
Temat: GDZIE JEST TEKST PIOSENKI? Wyszukiwanie tekstów znanych piosenek w Internecie. Kopiowanie fragmentów utworów do edytora tekstu. Drukowanie tekstów wybranych piosenek.
Temat: BĘDĘ PIOSENKARZEM Rejestrator dźwięku Nagrania własnego głosu.
Temat: FERIE W SZKOLE Rysowanie obrazków w programie Paint. Wykorzystanie poznanych narzędzi programu graficznego. Drukowanie najładniejszych prac.
Temat: BAJKA ELEKTRONICZNATworzenie prezentacji w programie Power Point. Wstawianie slajdów, obrazków, animacji. Umiejętność tworzenia prezentacji. Przegląd stworzonych bajek.
Temat: POCZTA E-MAIL Tworzenie skrzynki pocztowej na serwerze Onet, Wirtualna Polska. Wysyłanie pierwszych listów.
Temat: LISTY WALENTYNKOWE Wyszukiwanie wierszyków i obrazków Walentynkowych Wstawianie załączników do listów.
Temat: KOMUNIKATORY: Rejestracja, logowanie do programu tlen, gadu-gadu, skype. Kontakty z rówieśnikami. Znajomość zagrożeń.
Temat: OGLĄDAM BAJKĘ Projekcja bajki z wypożyczalni DVD. Jak działa projektor.
Oczekiwane efekty końcowe: Chciałabym pokazać dzieciom, że komputer nie jest tylko „maszyną” do grania, ale też miłą i twórczą formą spędzania wolnego czasu. We wszystkim ważny jest umiar, znajomość zagrożeń, aby zdrowo i bezpiecznie korzystać i bawić się z komputerem.
Opracowanie: Dorota Górtatowska |